خبر هفته
شماره جديد "حلال نشان برين" شماره دوم و سوم"حلال نشان برين" فصلنامه اجتماعي فرهنگي موسسه بين المللي حلال جهاني منتشر شد.
دریافت اپلیکیشن حلال
آرشیو اخبار
"هفدمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات ایران"
دستوروزیر صنعت به اتاق بازرگانی برای عدم صدور نشان حلال
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی "I Food"در تاریخ 3 الی 6 شهریور ماه سال 1397 در شهر مشهد برگزار می شود.
«بیست و پنجمین نمايشگاه بين المللی صنايع کشاورزی، مواد غذائی، ماشين آلات و صنايع وابسته ايران آگروفود 2018»
نمایشگاه بین المللی محصولات حلال روسیه 6 الی 8 اردیبهشت
نمایشگاه بین المللی حلال اکسپوی روسیه
در مسکو؛ کنفرانس مطبوعاتی با موضوع «حلال در صنعت هتلداری» برگزار شد
دعوت از صنايع غذايي برتر براي شركت رايگان در نمايشگاه هند
فواید هتلهای ویژه مسلمانان چرا \\\"حلال توریسم\\\" پولساز است
نمایشگاه مواد غذایی و ماشین آلات وابسته شیراز 96 بیستمین دوره، در تاریخ 24 الی 27 بهمن ماه 96 برگزار می شود.
خبر نامه
جهت دریافت آخرین اخبار ایمیل خود را
وارد فرمایید:
آموزش
گفتگو
دو شنبه 22 دى ماه 1393 ساعت 10:32
حلال، نشان برین (قسمت بیست و نهم)
حلال وسیستمهای ممیزی :
سیستم ممیزی حلال در بنگاه های تولیدی و خدماتی، نمونه ای از سیستم های ممیزی محصول و خدمات است که نمونه های مشابه آن سال هاست در این بنگاه ها، جاری شده است.
تجربیات دو قرن اخیر بشر در علوم مدیریتی منجر به شکل گیری مفاهیم و مدل های نوین مدیریت شده است که یک نوع آن مدیریت کیفیت است که مبتنی بر مشتری مداری و بهبود مستمر است. مدیریت کیفیت یک مفهوم انتزاعی است که استقرار آن نیازمند یک مدل اجرائی است که نهادهای مختلفی از جمله سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) را به تدوین استانداردها و الگوهای مختلفی برای استفاده در صنایع و بخشهایی مختلف در همه زمینه ها ( نفت و گاز، آموزش، خودروسازی، پزشکی، انرژی، مواد غذایی، دارویی و خدمات گردشگری و حمل و نقل و …) موظف کرده است.
آمار منتشر شده توسط سازمان جهانی ISO حاکی از آن است که تا پایان سال ۲۰۰۸ بیش از یک میلیون شرکت و سازمان در بیش از ۱۶۲ کشور موفق به اخذ گواهی استاندارد کیفیت شده اند که سهم ایران از این تعداد تنها ۷% بوده است.
سایر استانداردها در طبقه بندی مدیریتی، مدلها و ارزیابی صلاحیت شامل محیط زیست و انرژی، ایمنی و بهداشت، ایمنی غذا، امنیت اطلاعات، فناوری اطلاعات، تعالی سازمانی، گواهی سیستم، آزمایشگاه آزمون، آزمایشگاه کالیبراسیون، بازرسی، گواهی اشخاص و گواهی محصول است.
موسسه حلال جهانی برای نخستین بار در کشور، تربیت ممیزان و ارزیابان حلال را آغاز کرده و تا به حال چندین دوره برگزار و تعدادی از این ممیزان را تربیت کرده است. البته این دورهها نخستین دورههای تربیت ممیزان سیستم حلال براساس استاندارد سازمان های همکاری های اسلامی است. همانطور که ممیزان سیستم مدیریت کیفیت برای مصرف کنندگان امنیت خاطر به وجود می آورند، وجود ممیزان و ارزیابان حلال نیز سیستم استاندارد حلال را با نمایش لوگوی حلال بر روی محصولات و خدمات و بنگاه ها به همراه می آورند.
دکتر عبدالحسین فخاری
دبیرکل موسسه حلال جهانی
سیستم ممیزی حلال در بنگاه های تولیدی و خدماتی، نمونه ای از سیستم های ممیزی محصول و خدمات است که نمونه های مشابه آن سال هاست در این بنگاه ها، جاری شده است.
تجربیات دو قرن اخیر بشر در علوم مدیریتی منجر به شکل گیری مفاهیم و مدل های نوین مدیریت شده است که یک نوع آن مدیریت کیفیت است که مبتنی بر مشتری مداری و بهبود مستمر است. مدیریت کیفیت یک مفهوم انتزاعی است که استقرار آن نیازمند یک مدل اجرائی است که نهادهای مختلفی از جمله سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) را به تدوین استانداردها و الگوهای مختلفی برای استفاده در صنایع و بخشهایی مختلف در همه زمینه ها ( نفت و گاز، آموزش، خودروسازی، پزشکی، انرژی، مواد غذایی، دارویی و خدمات گردشگری و حمل و نقل و …) موظف کرده است.
آمار منتشر شده توسط سازمان جهانی ISO حاکی از آن است که تا پایان سال ۲۰۰۸ بیش از یک میلیون شرکت و سازمان در بیش از ۱۶۲ کشور موفق به اخذ گواهی استاندارد کیفیت شده اند که سهم ایران از این تعداد تنها ۷% بوده است.
سایر استانداردها در طبقه بندی مدیریتی، مدلها و ارزیابی صلاحیت شامل محیط زیست و انرژی، ایمنی و بهداشت، ایمنی غذا، امنیت اطلاعات، فناوری اطلاعات، تعالی سازمانی، گواهی سیستم، آزمایشگاه آزمون، آزمایشگاه کالیبراسیون، بازرسی، گواهی اشخاص و گواهی محصول است.
موسسه حلال جهانی برای نخستین بار در کشور، تربیت ممیزان و ارزیابان حلال را آغاز کرده و تا به حال چندین دوره برگزار و تعدادی از این ممیزان را تربیت کرده است. البته این دورهها نخستین دورههای تربیت ممیزان سیستم حلال براساس استاندارد سازمان های همکاری های اسلامی است. همانطور که ممیزان سیستم مدیریت کیفیت برای مصرف کنندگان امنیت خاطر به وجود می آورند، وجود ممیزان و ارزیابان حلال نیز سیستم استاندارد حلال را با نمایش لوگوی حلال بر روی محصولات و خدمات و بنگاه ها به همراه می آورند.
دکتر عبدالحسین فخاری
دبیرکل موسسه حلال جهانی
یادداشت
تاریخ و اوقات شرعی
پیوند ها