rss feed search icon rss feed rss feed
«محصول حلال سال» در نمایشگاه مسکو معرفی می‌شود **** مراجعه ورزشکاران ایرانی به رستوران های غیر حلال **** "حلال جهانی" تنها لوگوی معتبر حلال برای صادرات به دبی **** برگزاری دوازدهمین نشست هیات مدیره اسمیک **** تحقق اقتصاد مقاومتی با توسعه گردشگری حلال **** حلال جهاني در كره جنوبي **** مالزی از سفر گردشگران ایرانی چقدر درآمد داشت؟ **** محصولات دارویی حلال اسپانیا در راه ایران **** همایش حلال در رسانه، فرهنگ و هنر برگزار می شود **** ۱۰ مصوبه اصلی کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۹۴ تشریح شد **** سود بانکی مصداق ربا است **** موسسه جهانی حلال (اتاق بازرگانی) فاقد مجوز است **** حلال جهانی در روزنامه اقتصاد نمایشگاه **** پایان دوره های آموزشی حلال در کره با اهداء گواهینامه **** سال ٢٠١٦ سال گردشگری ايران **** تلاش چین برای تصویب قانون ترویج مواد غذایی حلال **** حلال جهانی در نمایشگاه آی فود مشهد **** سازمان استاندارد تنها مرجع رسمی اعطای نشان استاندارد حلال در کشور است **** اسلام در ژاپن؛ از مسلمان شدن اولین شهروند تا افزایش جمعیت... **** نشست مطبوعاتی حلال جهانی در کره جنوبی **** لزوم ارائه آموزش‌های لازم در زمینه گردشگری حلال **** بزرگداشت روز جهانی حلال **** موافقت هيات دولت با تشکیل «شورای سیاستگذاری و راهبری حلال» **** اهميت مكمل هاي غذايي **** تاکنون 1500 شرکت داخلی نشان تجاری حلال دریافت کرده‌اند **** نخستین نمایشگاه بین المللی محصولات پروتئینی حلال در کشور **** حضور حلال جهانی در نمایشگاه مطبوعات و رسانه **** هفتمین همایش بین‌المللی محصولات حلال در بروکسل **** تعامل با کشورهای مسلمان برای توسعه گردشگری حلال **** بانک های ربوی در حال جنگ با ما هستند **** برگزاری نمایشگاه بزرگ بین المللی گلفود 2016 **** حلال جهانی در همایش ملی صادرات دام،طیور و آبزیان **** ایده «حلال در رسانه، فرهنگ و هنر» برای اولین بار در جهان مطرح شد **** چرخ صنعت غذا با صادرات غذای حلال ، تندتر می چرخد **** حلال جهانی در نمایشگاه آگروفود **** ‎همكاري ايران و فرانسه در موضوع آبزيان **** شماره جديد "حلال نشان برين" **** همایش و نمایشگاه حلال در تایلند **** تعامل با کشورهای مسلمان برای توسعه گردشگری حلال **** مالزی، شاهراه ورود به دنیای تجارت محصولات و مواد غذایی حلال **** رونمایی از ویرایش جدید هزاره حلال در آگروفود **** حلال جهاني در نمايشگاه شيريني و شكلات ****
google plus halal press linked in halal press twitter halal press facebook halal press
خبر هفته
شماره جديد "حلال نشان برين" شماره دوم و سوم"حلال نشان برين" فصلنامه اجتماعي فرهنگي موسسه بين المللي حلال جهاني منتشر شد.
خبر نامه
جهت دریافت آخرین اخبار ایمیل خود را وارد فرمایید:

موسسه حلال جهانی
دو شنبه 18 اسفند ماه 1393 ساعت 8:40

حلال، ‌نشان‌برین (قسمت سی و هفتم)

حلال در صدا و سیما:


اگر قرار باشد صدا و سیما، یک دانشگاه عمومی باشد، سهم آموزش های مربوط به یک زندگی حلال و مورد رضایت الهی چه درصدی از آن را تشکیل خواهد داد؟ چه درصدی از فیلم‌ها، مستندها، نمایشنامه ها و سریال ها و گزارش‌ها به این بخش از زندگی باید بپردازد؟ از برنامه های حدود بیست شبکه سراسری سیما و ده‌ها شبکه استانی و برون مرزی و انواع امواج رادیوئی، چقدر به نشر آموزه های یک زندگی مبتنی بر فقه اختصاص می یابد؟ متعلمان این دانشگاه عمومی، چقدر بر واجبات آموزش‌های این حوزه، مسلط هستند؟
پاسخ این پرسش ها دشوار نیست زیرا اگر از خود بپرسیم خواهیم دید نقش این رسانه در آموزش های این حوزه در خود ما و فرزندان ما بسیار اندک است و نقش آموزش های غیررسمی و غیر صدا و سیمائی (مثل مساجد و هیآت و کلاس های اعتقادی و مجلسی و خانواده)، پر رنگ تر است و در صورت حذف این نوع آموزش ها، نقش صدا و سیما، وافی به مقصود نیست.
یکبار به دعوت شبکه دو در یک وقت پر بیننده به یک مناسبت فرعی در بحث نقش غذاها، مطالبی را خطاب به مادران در مورد مواظبت بر خوراکی ها و تنقلات بچه ها در محیط بیرون منزل و مواد اولیه غذاهایی که در خانه پخته می شود و عوارضی که نسبت به حلیت آنها وجود دارد صحبت کردم، چنان استقبالی از برنامه شد و تلفن ها و سوالات متعددی از سوی خانواده ها مطرح شد که کارگردان برنامه در شگفت شد که این موضوع چقدر مورد توجه قرار گرفته و چرا پیش از آن به فکر این موضوع نبوده اند و گفت باید یک سری برنامه خاص این موضوع ساخته شود و از من خواست که وقت بدهم تا بطور کارشناسی به موضوع پرداخته شود ومن قول دادم که البته بعدا تماسی نگرفت و برنامه مستقلی هم ساخته نشد زیرا بخش های مدیریتی به اندازه او توجیه نشده بودند. نوبتی هم در برنامه شبکه جام جم به مناسبت موضوع اقتصادی صادرات، یک باردر مورد مزیت نسبی کشور در صادرات محصولات حلال کشور سخن گفتم و همان حالت استقبال پیش آمد اما چون ساختار برنامه سازی در صدا و سیما تابعی از بودجه و سلیقه برنامه سازان است این جرقه های کوتاه، راه به جایی نمی برد.یک بار هم از یک بخش تبلیغاتی صدا و سیما تماس گرفتند که چون بودجه سازمان کم است اگر برنامه مشارکتی بخواهید (یعنی دقیقه ای فلان میلیون تومان بدهید) حاضریم بحث حلال را مطرح کنیم! یادم آمد در نظام پیشین چقدر آرزو می کردیم اگر تنها یک شبکه در اختیار ما قرار گیرد چگونه فرهنگ اسلامی را به اوج خواهیم رساند و جهانی خواهیم کرد…
دکتر‌عبدالحسین فخاری
دبیرکل موسسه حلال جهانی
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری حلال جهانی می باشد
طراحی و اجرا از گروه طرح و پردازش باتیس