rss feed search icon rss feed rss feed
«محصول حلال سال» در نمایشگاه مسکو معرفی می‌شود **** مراجعه ورزشکاران ایرانی به رستوران های غیر حلال **** "حلال جهانی" تنها لوگوی معتبر حلال برای صادرات به دبی **** برگزاری دوازدهمین نشست هیات مدیره اسمیک **** تحقق اقتصاد مقاومتی با توسعه گردشگری حلال **** حلال جهاني در كره جنوبي **** مالزی از سفر گردشگران ایرانی چقدر درآمد داشت؟ **** محصولات دارویی حلال اسپانیا در راه ایران **** همایش حلال در رسانه، فرهنگ و هنر برگزار می شود **** ۱۰ مصوبه اصلی کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۹۴ تشریح شد **** سود بانکی مصداق ربا است **** موسسه جهانی حلال (اتاق بازرگانی) فاقد مجوز است **** حلال جهانی در روزنامه اقتصاد نمایشگاه **** پایان دوره های آموزشی حلال در کره با اهداء گواهینامه **** سال ٢٠١٦ سال گردشگری ايران **** تلاش چین برای تصویب قانون ترویج مواد غذایی حلال **** حلال جهانی در نمایشگاه آی فود مشهد **** سازمان استاندارد تنها مرجع رسمی اعطای نشان استاندارد حلال در کشور است **** اسلام در ژاپن؛ از مسلمان شدن اولین شهروند تا افزایش جمعیت... **** نشست مطبوعاتی حلال جهانی در کره جنوبی **** لزوم ارائه آموزش‌های لازم در زمینه گردشگری حلال **** بزرگداشت روز جهانی حلال **** موافقت هيات دولت با تشکیل «شورای سیاستگذاری و راهبری حلال» **** اهميت مكمل هاي غذايي **** تاکنون 1500 شرکت داخلی نشان تجاری حلال دریافت کرده‌اند **** نخستین نمایشگاه بین المللی محصولات پروتئینی حلال در کشور **** حضور حلال جهانی در نمایشگاه مطبوعات و رسانه **** هفتمین همایش بین‌المللی محصولات حلال در بروکسل **** تعامل با کشورهای مسلمان برای توسعه گردشگری حلال **** بانک های ربوی در حال جنگ با ما هستند **** برگزاری نمایشگاه بزرگ بین المللی گلفود 2016 **** حلال جهانی در همایش ملی صادرات دام،طیور و آبزیان **** ایده «حلال در رسانه، فرهنگ و هنر» برای اولین بار در جهان مطرح شد **** چرخ صنعت غذا با صادرات غذای حلال ، تندتر می چرخد **** حلال جهانی در نمایشگاه آگروفود **** ‎همكاري ايران و فرانسه در موضوع آبزيان **** شماره جديد "حلال نشان برين" **** همایش و نمایشگاه حلال در تایلند **** تعامل با کشورهای مسلمان برای توسعه گردشگری حلال **** مالزی، شاهراه ورود به دنیای تجارت محصولات و مواد غذایی حلال **** رونمایی از ویرایش جدید هزاره حلال در آگروفود **** حلال جهاني در نمايشگاه شيريني و شكلات ****
google plus halal press linked in halal press twitter halal press facebook halal press
خبر هفته
شماره جديد "حلال نشان برين" شماره دوم و سوم"حلال نشان برين" فصلنامه اجتماعي فرهنگي موسسه بين المللي حلال جهاني منتشر شد.
خبر نامه
جهت دریافت آخرین اخبار ایمیل خود را وارد فرمایید:

موسسه حلال جهانی
دو شنبه 31 شهريور ماه 1393 ساعت 10:55

حلال، نشان برین (قسمت شانزدهم)

حلال و شرکت های چند ملیتی :
بازار حلال آنچنان پر جاذبه است که شرکت های چند ملیتی را به سوی خود کشاند و مدیران این شرکت ها که ابتدا در نصب برند حلال روی محصولات خود مقاومت می کردند، مجبور به پذیرش ویژگی های آن شدند.
برند های مشهور این شرکت ها در صنعت غذا با فراگیر شدن برند حلال خود را ملزم به پیوستن به حلال دیدند. زیرا مسلمانان به محصولات غیر حلال واکنش نشان داده و نوع حلال را انتخاب می کنند. رستوران های زنجیره ای چند ملیتی و بین المللی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و آنها نیز برای جذب مشتریان مسلمان برای تطبیق خود با استاندارهای حلال اقدام می کنند. یکی از این شرکت ها شرکت صنایع غذایی سوئیسی و چند ملیتی «نستله» است که در حال حاضر دارای ۴۵۰ کارخانه در ۸۶ کشور جهان و شمار کارکنان آن بالغ بر ۳۳۰ هزار نفر و نام‌های تجاری این شرکت همچون نسکوئیک، نسکافه، کیت‌کت، اسمارتیز و مگی دارای شهرت بین المللی است. این شرکت با ارزش بازار ۲۳۳ میلیارد دلار در رتبه نهم از فهرست فایننشال تایمز جهانی ۵۰۰۰ قرار گرفته است. شعبه مالزی شرکت نستله به تازگی استاندارد حلال مالزی را دریافت و در ردیف حامیان حلال آن کشور قرار گرفت و پس از مدتی نیز قواعد استاندارد حلال سنگاپور را به یک آیین نامه برای محصولاتی که می خواست بر روی آنها برند حلال قرار دهد پذیرفت و دپارتمانی را در دفتر مرکزی خود برای این موضوع گشود. اگرچه اطلاعات نستله در مورد حلال و استاندارد جهانی حلال بسیار ضعیف است اما پذیرش حلال توسط آن شرکت نشان داد که نمی توان به قشر عظیم مصرف کنندگان مسلمان بی‌تفاوت بود و باید استاندارد حلال مورد قبول آنان را پذیرفت. در گفتگو با یکی از مدیران این شرکت در ایران احساس کردم که مدیران اصلی آن درک عمیقی از حلال ندارند و اطلاعات اندک آنان باید در مورد «حلال» و استاندارد جهانی آن تکمیل شود به طوری که نستله ایران هنوز به دلیل آن اطلاعات اندک موفق به دریافت برند حلال نشده است.در این ملاقات تلاش کردم که ذهن مدیران را روشن کنم تا بتوانند محصول خود در ایران را مورد قبول مصرف کنندگان حلال طلب ایرانی قرار دهند که خوشبختانه قول مساعد دادند تا مسئولان محلی را همراه کنند.
رستوران زنجیره ای کی اف سی هم مدتی است در مقابل حلال سرفرود آورده و در هزاران فروشگاه خود در کشورهای مختلف جهان برند حلال را هم عرضه می کنند.
این که آیا واقعا در این فروشگاه ها رستوران ها و کارخانجات چند ملیتی استاندارد حلال رعایت می شود یا خیر به عهده شرکت های گواهی دهنده حلال در آن کشورهاست اما این شرکت ها چاره ای ندارند جز آنکه رضایت مشتریان حلال خود را که اکنون مسلمانان و غیـــر مسلمانان را در برمی‌گیرد به دست آورند و این از توفیقات اقتصادی و فرهنگی دوره ماست.
دکترعبدالحسین فخاری
دبیرکل موسسه حلال جهانی
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری حلال جهانی می باشد
طراحی و اجرا از گروه طرح و پردازش باتیس