خبر هفته
شماره جديد "حلال نشان برين" شماره دوم و سوم"حلال نشان برين" فصلنامه اجتماعي فرهنگي موسسه بين المللي حلال جهاني منتشر شد.
دریافت اپلیکیشن حلال
آرشیو اخبار
"هفدمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات ایران"
دستوروزیر صنعت به اتاق بازرگانی برای عدم صدور نشان حلال
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی "I Food"در تاریخ 3 الی 6 شهریور ماه سال 1397 در شهر مشهد برگزار می شود.
«بیست و پنجمین نمايشگاه بين المللی صنايع کشاورزی، مواد غذائی، ماشين آلات و صنايع وابسته ايران آگروفود 2018»
نمایشگاه بین المللی محصولات حلال روسیه 6 الی 8 اردیبهشت
نمایشگاه بین المللی حلال اکسپوی روسیه
در مسکو؛ کنفرانس مطبوعاتی با موضوع «حلال در صنعت هتلداری» برگزار شد
دعوت از صنايع غذايي برتر براي شركت رايگان در نمايشگاه هند
فواید هتلهای ویژه مسلمانان چرا \\\"حلال توریسم\\\" پولساز است
نمایشگاه مواد غذایی و ماشین آلات وابسته شیراز 96 بیستمین دوره، در تاریخ 24 الی 27 بهمن ماه 96 برگزار می شود.
خبر نامه
جهت دریافت آخرین اخبار ایمیل خود را
وارد فرمایید:
آموزش
گفتگو
دو شنبه 6 مرداد ماه 1393 ساعت 12:20
حلال٬ نشان برین (قسمت هشتم)
گزارش برگزاری روز جهانی حلال :
سرانجام پس از ماه ها برنامه ریزی و رایزنی با نهادهای مسئول و فعالان حوزه حلال، روز هفدهم رمضان فرا رسید و «روز جهانی حلال» برای نخستین بار در کشور، در مراسم باشکوهی در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران (که میزبان جشنواره رمضان بود) برگزار شد. این مراسم به همت موسسه حلال جهانی و مدیریت برج میلاد برگزار شد و بیش یک صد فعال اقتصادی حوزه تولید و تجارت محصولات حلال و جمعی از فرهیختگان و دانشوران اصحاب فرهنگ در این مراسم حضور داشتند و از حدود چهل واحد تولیدی دارای «نشان جهانی حلال» با لوح های ویژه تقدیر شد.
غیر از من که گزارشی از روند ایجاد نشان بین المللی و استاندارد جهانی حلال، وضعیت فعلی بازار محصولات حلال، قابلیت ها و ظرفیت های اشتغال و رونق اقتصادی حلال و توسعه حلال در سال های اخیر به خدماتی مثل گردشگری حلال، بانکداری و بیمه، ورزش، تفریحات، محصولات رسانه ای و هنری که برند حلال نشانگر هویت اسلامی خواهد بود، اشاره داشتم دو سخنران دیگر نیز در مورد اهمیت این نشان از زوایای مختلف سخن گفتند.
احمد مسجد جامعی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست فعلی شورای شهر تهران، پیشگامی کشوری مثل مالزی را در بحث حلال، وضعیت فرهنگی این کشور در رابطه با سایر اقلیت ها و یافتن هویت اسلامی مطرح کرد و از این که «حلال» به عنوان یک برند در زمینه های فرهنگی و هنری مطرح شود، اظهار خوشحالی کرد و گفت که امروز کالاهای هنری بعضی از هنرمندان ایرانی و اسلامی که فرهنگ دینی دارند از بازار اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است و اگر بتوان برای معماری و شهرسازی و نمادهای شهر نشینی نیز این برند را مطرح و محققانی در این زمینه کار کنند تا بن بست های فعلی کلان شهر هایی مثل تهران را با کمک این برند برطرف کنند، ما نیز در شورای شهر از آن استقبال می کنیم و به دنبال آن هستیم.
سخنران بعدی حجت الاسلام طارمی مدیر دانشنامه جهان اسلام و اندیشمند معاصر بود که با استناد به آیه شریفه قرآن در مورد طیبات و خبائث که معادل حلال و حرام یاد شده اند، گرایش به طیبات و پاکی ها و اجتناب از پلیدی ها وخبائث را دلیل تشریع حلال و حرام برشمرد و توصیه داشت در دنیای معاصر، با توجه به ابعاد اقتصادی بازار حلال، هرچه بیشتر بتوان دامنه این استاندارد را درکشورها ، ملیت ها و قومیت های دیگر توسعه داد و از ابزارهای اقتصادی و توجیهی بهره گرفت تا حلال در نقاط بیشتری مستقر شود و شایسته است از خدمات موسسه حلال جهانی در این رابطه تشکر کرد. در این مراسم همچنین سه رویداد دیگر روی داد، نخست افتتاح نخستین خبرگزاری تخصصی حلال با نام «حلال نیوز» یا «حلال پرس» ، دوم رونمایی از نخستین Appحلال قابل نصب روی گوشی های تلفن همراه و سوم پیام آیت الله جعفر سبحانی به مناسبت روز جهانی حلال بود که در شماره های بعدی به آن خواهیم پرداخت.
دکتر عبدالحسین فخاری
دبیر کل موسسه حلال جهانی
سرانجام پس از ماه ها برنامه ریزی و رایزنی با نهادهای مسئول و فعالان حوزه حلال، روز هفدهم رمضان فرا رسید و «روز جهانی حلال» برای نخستین بار در کشور، در مراسم باشکوهی در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران (که میزبان جشنواره رمضان بود) برگزار شد. این مراسم به همت موسسه حلال جهانی و مدیریت برج میلاد برگزار شد و بیش یک صد فعال اقتصادی حوزه تولید و تجارت محصولات حلال و جمعی از فرهیختگان و دانشوران اصحاب فرهنگ در این مراسم حضور داشتند و از حدود چهل واحد تولیدی دارای «نشان جهانی حلال» با لوح های ویژه تقدیر شد.
غیر از من که گزارشی از روند ایجاد نشان بین المللی و استاندارد جهانی حلال، وضعیت فعلی بازار محصولات حلال، قابلیت ها و ظرفیت های اشتغال و رونق اقتصادی حلال و توسعه حلال در سال های اخیر به خدماتی مثل گردشگری حلال، بانکداری و بیمه، ورزش، تفریحات، محصولات رسانه ای و هنری که برند حلال نشانگر هویت اسلامی خواهد بود، اشاره داشتم دو سخنران دیگر نیز در مورد اهمیت این نشان از زوایای مختلف سخن گفتند.
احمد مسجد جامعی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست فعلی شورای شهر تهران، پیشگامی کشوری مثل مالزی را در بحث حلال، وضعیت فرهنگی این کشور در رابطه با سایر اقلیت ها و یافتن هویت اسلامی مطرح کرد و از این که «حلال» به عنوان یک برند در زمینه های فرهنگی و هنری مطرح شود، اظهار خوشحالی کرد و گفت که امروز کالاهای هنری بعضی از هنرمندان ایرانی و اسلامی که فرهنگ دینی دارند از بازار اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است و اگر بتوان برای معماری و شهرسازی و نمادهای شهر نشینی نیز این برند را مطرح و محققانی در این زمینه کار کنند تا بن بست های فعلی کلان شهر هایی مثل تهران را با کمک این برند برطرف کنند، ما نیز در شورای شهر از آن استقبال می کنیم و به دنبال آن هستیم.
سخنران بعدی حجت الاسلام طارمی مدیر دانشنامه جهان اسلام و اندیشمند معاصر بود که با استناد به آیه شریفه قرآن در مورد طیبات و خبائث که معادل حلال و حرام یاد شده اند، گرایش به طیبات و پاکی ها و اجتناب از پلیدی ها وخبائث را دلیل تشریع حلال و حرام برشمرد و توصیه داشت در دنیای معاصر، با توجه به ابعاد اقتصادی بازار حلال، هرچه بیشتر بتوان دامنه این استاندارد را درکشورها ، ملیت ها و قومیت های دیگر توسعه داد و از ابزارهای اقتصادی و توجیهی بهره گرفت تا حلال در نقاط بیشتری مستقر شود و شایسته است از خدمات موسسه حلال جهانی در این رابطه تشکر کرد. در این مراسم همچنین سه رویداد دیگر روی داد، نخست افتتاح نخستین خبرگزاری تخصصی حلال با نام «حلال نیوز» یا «حلال پرس» ، دوم رونمایی از نخستین Appحلال قابل نصب روی گوشی های تلفن همراه و سوم پیام آیت الله جعفر سبحانی به مناسبت روز جهانی حلال بود که در شماره های بعدی به آن خواهیم پرداخت.
دکتر عبدالحسین فخاری
دبیر کل موسسه حلال جهانی
یادداشت
تاریخ و اوقات شرعی
پیوند ها