"هفدمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات ایران"
دستوروزیر صنعت به اتاق بازرگانی برای عدم صدور نشان حلال
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی "I Food"در تاریخ 3 الی 6 شهریور ماه سال 1397 در شهر مشهد برگزار می شود.
«بیست و پنجمین نمايشگاه بين المللی صنايع کشاورزی، مواد غذائی، ماشين آلات و صنايع وابسته ايران آگروفود 2018»
نمایشگاه بین المللی محصولات حلال روسیه 6 الی 8 اردیبهشت
نمایشگاه بین المللی حلال اکسپوی روسیه
در مسکو؛ کنفرانس مطبوعاتی با موضوع «حلال در صنعت هتلداری» برگزار شد
دعوت از صنايع غذايي برتر براي شركت رايگان در نمايشگاه هند
فواید هتلهای ویژه مسلمانان چرا \\\"حلال توریسم\\\" پولساز است
نمایشگاه مواد غذایی و ماشین آلات وابسته شیراز 96 بیستمین دوره، در تاریخ 24 الی 27 بهمن ماه 96 برگزار می شود.
کنسرسیوم های صادراتی حلال
گسترش تجارت محصولات حلال از ایده های مهم در موضوع "برند حلال" محسوب می شود. اینکه چگونه می توان آن را تحقق بخشید و به اصطلاح بزرگترین بازار حلال را بوجود آورد از بحث های سالهای اخیر بوده است. گسترش بازاریابی از طریق برگزاری نمایشگاه های حلال در کشور های مختلف یکی از راهکارها برای توسعه تجارت حلال بوده است ولی کافی نبوده و باید راهکارهای دیگری هم به میدان بیاید.
یکی از این ایده ها در این راستا، تشکیل کنسرسیوم های صادراتی بوده است که محصولات مختلف در قالب کنسرسیومی تجمیع و ارائه شود. توضیح و تبیین کار کنسرسیومی برای تولید کنندگان یک فرهنگ سازی گسترده لازم دارد که باید انجام شود. از آنجا که بخش صنعتی سازمان ملل (یونیدو) هم به تشکیل کنسرسیوم ها اهتمام دارد باید در یک کار مشترک، هم به فرهنگ سازی و هم به ایجاد کنسرسیوم های صادراتی حلال پرداخت.
در این زمینه کارهای خوبی آغاز شده و در ابتدای راه هستیم اما با استقبالی که از سوی تولید کنندگان به عمل آمده باید سازماندهی و اجرا را به جلو انداخت . سازمان حلال جهانی که مبتکر ایجاد کنسرسیوم های صادراتی حلال بوده است با تدوین آیین نامه ها و ساز و کارهای کنسرسیوم های صادراتی مشغول سازمان دهی و ایجاد آنها شده است.